SCHAALJAGERS
Het groeiprogramma voor ambitieuze organisaties
Scaling Up is de beproefde methodiek van Verne Harnish waarmee je groei initieert en begeleidt. Het is een praktische methode om de lange termijn strategie te vertalen naar wat de organisatie het komende kwartaal moet doen en daar alle medewerkers bij aan te laten haken. De methode is een combinatie van effectiviteit (met de juiste mensen de goede dingen doen) en efficiëntie (de dingen goed doen). Naast een gezonde basis voor groei biedt deze methodiek ook een eenvoudig model om de groei inzichtelijk te maken en te bewaken. Je beperkt je tot vier beslissingsvelden: mensen, strategie, uitvoering en cashflow.
Met behulp van de Scaling Up methodiek wordt je management team gedurende een jaar intensief begeleidt om grip te krijgen op de groei van de organisatie. Het team gaat onder andere aan de slag om de juiste prioriteiten te bepalen door te leren van het vorige kwartaal, het verschil te herkennen tussen werken ‘in’ en werken ‘aan’ de organisatie en om de perfecte afstemming tussen organisatie, team en persoonlijke doelen te vinden. Nomad Consultancy helpt jouw organisatie om met meer plezier, een duidelijke structuur en met minder gedoe sneller te groeien.
Hoe werkt dit in de praktijk:
- Nul-meeting. Waar staat jullie organisatie nu op het gebied van ritme, strategie, uitvoering en mensen
- Uitgebreide uitleg en begeleiding bij het uitwerken van je businessplan op één A4’tje
- Uitgebreide uitleg en begeleiding bij de implementatie van de juiste ritmes in je organisatie
- Actieve coaching en begeleiding tijdens de vier kwartaalmeetings
- Actieve coaching en begeleiding tijdens de jaarmeeting
- Tussentijds vinger aan de pols op voortgang en implementatie
Wat levert dit op:
- Focus op de belangrijkste kpi’s, doelen en prioriteiten van je organisatie
- Scherpe formulering van deze doelen en prioriteiten
- Afstemming tussen organisatie, team en persoonlijke doelen
- Duidelijke en zichtbare prestaties die worden besproken en bevraagd
- Effectief en gestructureerd overlegritmes voor jouw organisatie
- Heldere definitie van ‘af’ en een discipline op dingen afmaken
- Ruimte om te werken aan je organisatie in plaats van brandjes blussen in je organisatie
- De juiste mensen werken aan de juiste dingen, op de juiste manier
- Je stelt de juiste prioriteiten door te leren van het vorige kwartaal
- Je complete businessplan op slechts één A4’tje
- Het boek; Scaling Up als naslagwerk